Yhdellä kuvauskerralla enemmän

Päävideo laskeutumissivustolle, some-teaserit, valokuvia, blogikirjoitus sekä julkaisuvalmiit somepostaukset samoista kuvauksista. Tämä tehokas taktiikka säästää aikaa, resursseja ja tehostaa viestinnän vaikutusta monikanavaisesti!

Tarjoamme ratkaisun, jolla tuottaa tehokkaasti markkinointimateriaalia kiireisten aikataulujen keskellä. Kehittämämme palvelu kokoaa osaamisemme yhteen ja tarjoaa kätevän paketin, joka säästää erityisesti aikaa.

Kaikkein haastavinta - sekä kalleinta - on yhdistää ihmiset samaan aikaan samaan paikkaan. Huolellisen suunnitteluvaiheen perusteella voimme tuottaa yhdeltä kuvauspäivältä monikanavaisesti hyödynnettävää viestintämateriaalia. Yhden kuvauskerran aikana luodaan tapauskohtaisesti materiaalit 1-2 min päävideoon, 15-30s teaser-videoon, 5-10 valokuvaa some-markkinointiin, materiaalit blogikirjoitukselle sekä sisällöt tuleviin somepostauksiin. Kokonaisuuden ajatuksena on tuottaa mahdollisimman useaan kanavaan soveltuvaa materiaalia, jota voidaan jaotella kampanjanomaisesti julkaisuvaiheessa.

Projektin tehokkuus perustuu suunnitteluvaiheen monistettavuuteen, suurin vaihtelu syntyy esiintyjien ja sitä kautta tarinoiden tuomasta vaihtelusta. Onkin erityisen tärkeää, että suunnitteluvaiheessa mietitään valittava sisältö huolellisesti. Huomioon otettavia seikkoja kannattaa myös miettiä halutun viestin ja kohderyhmän näkökulmasta: mitä halutaan viestiä ja minkälainen mielikuva halutaan saada aikaan, kenelle kerrotaan, entä kuka ja mikä olisi kohderyhmää kiinnostava teema?

Kampanjan julkaisusuunnitelma ja sen sisältämät kokonaisuudet voivat olla esimerkiksi:

Päävideo

Luodaan ytimekäs 1-2 minuutin video, joka esittelee kertojan tarinan. Tämä video julkaistaan verkkosivuston laskeutumissivulla. Verkossa sisältö voi olla huomattavasti pidempi ja yksityiskohtaisempi kuin sosiaalisessa mediassa.

Teaser-video

Leikkataan päävideosta yksi tai useampi 15-30 sekunnin video, joka herättää kiinnostuksen ja kertoo oleellisimmat tiedot. Teaser-video soveltuu täydellisesti sosiaalisen median jakeluun, houkutellen katsojia tutustumaan tarkemmin laskeutumissivuston laajempaan sisältöön. Somessa käytettäviä videoita voidaan toteuttaa pidemmästä päävideosta useampia, jolloin some nostoja pystytään tekemään useampia mikä lisää huomioarvoa.

Valokuvat

Kuvausten aikana on näppärää ottaa videon kanssa samanaikaisesti valokuvia, joiden sisältö mukailee videon teemaa. Näitä kuvia voidaan hyödyntää kampanjan visuaalisena sisältönä esimerkiksi eri some-kanavissa tai verkkosivuilla. Valokuvat koostavat myös muussa markkinoinnissa hyödynnettävää kuvapankkia. Kuvauksiin voidaan myös suunnitteluvaiheessa ottaa huomioon kampanjan ulkopuolisia tarpeita yrityksen tulevasta markkinoinnista.

Blogikirjoitus

Videota kuvatessa esiintyjää haastatellaan laajasti, eikä kaikkea millään saada mahtumaan 1-2 minuutin mittaiselle videolle. Hyvin aikataulutehokasta on toteuttaa kokonaisuudesta hieman erilaisella sisällön rajauksella, mutta kuitenkin kokonaisuutta hyvin täydentävä blogikirjoitus. Tekstissä voidaan käyttää nostoja ja sitaatteja videolta, mikä antaa perspektiiviä kokonaisuuteen. Blogikirjoituksella parannetaan lisäksi verkossa hakukonenäkyvyyttä.

Somepostaukset

Teaser-videot sekä valokuvat ovat sellaisinaan jo valmiita somepäivityksiin, ytimekkäillä tekstisisällöillä niistä saadaan julkaisuvalmiita kokonaisuuksia. Toteutamme yhteisen suunnitelman mukaisesti julkaisuvalmiit somepostaukset valitsemiinne kanaviin. Sosiaalisen median julkaisuiden tavoitteena on ohjata kävijäliikennettä verkkosivuston laskeutumissivulle.

Edellinen
Edellinen

Kuukauden projektiesittely — MTK x Perttu Hyvärinen

Seuraava
Seuraava

Oman kuvapankin voima markkinoinnissa: nopeus, monipuolisuus ja brändin vahvistaminen